Terug naar het aanbod

Individuele begeleiding en schoolgesprekken


Waarom?

Je kind is uitzonderlijk hoogbegaafd (denk je). En nu? Een uitzonderlijk hoogbegaafd kind opvoeden is het vaak alleen uitzoeken, onbegane paden bewandelen en zeer creatief denken in het schoolse en opvoedkundig pad. Talentvol wil ouders, kind en school hierbij ondersteunen, want iedereen die betrokken is bij het grootbrengen van dit kind weet soms niet meer hoe het aan te pakken, wil soms eens horen of ze nu eigenlijk wel goed bezig zijn.

Wat?

Ouders: Voor ouders bieden we individuele gesprekken aan. We bekijken het pad dat jullie al doorlopen hebben en kijken wat jullie en je kind nodig hebben. Regelmatige opvolggesprekken zijn mogelijk.

School: Een hoogbegaafd kind is vaak geholpen bij een versnelling, verrijking. Voor uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen is dit meestal niet voldoende. Outside the box denken en sàmen met school in het traject stappen is heel belangrijk. Samen geraak je verder. Daarom houden we regelmatig schooltrajecten.

Kind/tiener: Kinderen en jongeren bieden we individuele begeleiding alsook studiebegeleiding aan. Faalangst, perfectionisme, gebrek aan zingeving, mindset, motivatieproblemen, een goede studietechniek, zijn enkele van de onderwerpen die regelmatig aan bod komen.

Hoe inschrijven?

  • Meer informatie en inschrijvingen rechtstreeks via Els De Wit
  • Tarieven
    • Oudergesprekken en individuele begeleiding kind/jongeren: 70 EUR
    • School: 85 EUR
  • Voorlopig vinden alle gesprekken online plaats.

Begeleiders


Els De Wit

Els De Wit is zaakvoerder van Talentvol, dat uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen vanaf peuterleeftijd tot volwassene begeleidt.

Ze is Contributor en lid van het Research Team van het International Gifted Consortium. Ze is co-auteur van het internationaal onderzoek naar het voorkomen van de overexcitabilities in 88 UHB kinderen (link) en auteur van het boek Slapende leeuwen, het eerste Nederlandstalige boek over uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen.

Ze heeft een Master Meertalige Communicatie en heeft jarenlang lesgegeven in het hoger secundair onderwijs, waar ze lid was van de hoogbegaafdenwerking. Ze volgde ook een opleiding Filosoferen met kinderen en jongeren.




Terug naar het aanbod