Slapende leeuwen


Je leest boeken over hoogbegaafdheid, maar voelt je toch net niet aangesproken. Ergens wringt het. Ergens is het toch anders...

Uitzonderlijke hoogbegaafdheid, is dat nu écht zo anders? In België beginnen we net te wennen aan het gegeven hoofdbegaafdheid, laat staan dat we begrijpen wat we moeten aanvangen met uitzonderlijke hoogbegaafdheid.

Dit boek geeft een helder overzicht van de meest relevante theorieën uit Europa en Amerika. Daarnaast geeft de auteur je inzage in de praktijk, die ook leidde tot een theoretische indeling van wat uitzonderlijke hoogbegaafdheid inhoudt.

Tot slot delen ouders speciaal voor dit boek getuigenissen. Het totaal geeft ouders en begeleiders een waardevolle blik achter de schermen.

Bekijk hier de webinars van de lancering:



Recensies



"Mag ik dromen dat psychiaters en therapeuten en pedagogen en al wie met (extreem) hoogbegaafden te maken krijgt, dit boek gaat lezen en ter harte nemen? Wat zou dat een hoop verkeerde diagnoses, nutteloze therapieën en vooral heel veel leed van kinderen en jongeren besparen!"

Sylvia Vanden Heede, Auteur


"You are diving deep with these children and adolescents - you understand them!"

Vanessa Wood, co-founder International Gifted Consortium


Met haar programma’s verzorgt Els een educatieve vorm van peercontact voor uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen en jongeren in Vlaanderen. Zeker in Vlaanderen, maar gerust ook in het gehele Nederlandse taalgebied is Els met recht een pionier te noemen. Ik heb haar leren kennen als een integer persoon die zichzelf continu ontwikkelt en haar ervaring en expertise van harte inzet voor de jonge generatie uitzonderlijk hoogbegaafden."

"Specifiek over uitzonderlijke hoogbegaafdheid is nog niet eerder een Nederlandstalig boek gepubliceerd. Je moet daarvoor naar de internationale literatuur kijken. Els heeft me om hulp gevraagd bij het verkrijgen van Engelstalige wetenschappelijke artikelen. Ze heeft zich daarnaast grondig verdiept in de Engelstalige boeken die hierover zijn gepubliceerd. Al met al zijn dit niet veel publicaties. Aangevuld met haar praktijkervaring heeft Els de moed gevonden om op de schouders van giganten te gaan staan en dit heel toegankelijke boek te publiceren. Hoewel dit boek vooral over uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen gaat, raad ik ook (vermoedelijk) uitzonderlijk hoogbegaafde volwassenen aan om het te lezen."

Dr. Alice K. Burridge, Voorzitter Stichting Hoogbegaafd! Eigenaar Green Writing

"It resonates with the experience of the EPG child."

Michael Postma, Ed. D., Director of Programming SENG (Supporting the Emotional Needs of the Gifted)




Over de auteur




Els De Wit


Els De Wit is zaakvoerder van Talentvol, dat uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen vanaf peuterleeftijd begeleidt. Talentvol is actief over heel Vlaanderen en geeft uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen waar ze recht op hebben: een plaats om zichzelf te zijn. Je kan er terecht voor individuele trajecten, groepstrajecten, infosessies en begeleiding.


De illustraties zijn van Tania De Coninck, pedagoge en werkzaam als therapeute in haar eigen praktijk In the woods en bij Talentvol. Naast haar passie voor mensen heeft ze ook een passie voor tekenen. Ze houdt ervan om situaties, gevoelens en teksten om te zetten in beelden. Ze neemt je in Slapende leeuwen graag mee in haar eigen fantasiewereld.


Nu beschikbaar!


Slapende leeuwen is hier te koop:










Reacties van de lezers


"Dit wil je in een keer uitlezen! Heb je interesse voor UHB, dan is het zeker de moeite waard om te lezen!"

"Jouw boek zorgt ervoor de je de eerste lijkt te zijn die omschrijft waar wij dagelijks tegenaan lopen! Maar waar wij ons tevens zelf heel erg in herkennen."

"Danku...voor je boek, je webinar en passie voor UHB"

"Ik kreeg van school een mail doorgestuurd dat er een nieuw boek uit was over uitzonderlijke hoogbegaafdheid. En zo leuk om te zien dat het jouw boek was!"

"Dag Els, wij hebben het boek ontvangen! Wauw!!!!!"

"Feest der herkenning!"

"Wat een interessant boek heb jij geschreven! Hiermee ga je heel veel gezinnen erkennen in hun identiteit."